English

ROUND HUMBOLDT TREK & LAGUNA SANTO CRISTO

NATIONALE PARK SIERRA NEVADA
5 dagen/ 4 nachten. moeilijkheidsgraad 3 (schaal 0-5)

Jeep Los Nevados - click here for full screen imageDag 1 : We verlaten Merida met een '4 wheel drive' in de richting van Los Nevados. Onderweg prachtige uitzichten op Merida en de 'Rio de Nuestra Señora' vallei. Na 2-3 uur op een onverharde weg bereiken we het afgelegen bergdorpje Los Nevados. We overnachten in een posada op 2.700 meter hoogte.

Dag 2 : Na het ontbijt nemen we onze rugzakken op de rug en lopen we langs de rivier 'Nuestra Señora', die zijn oorsprong heeft aan de zuidkant van de Pico Humboldt. Onderweg passeren we veel traditionele boerderijen. Eenmaal in het bos aangekomen komen zien we steeds minder tekenen van menselijk leven. Na 6-8 uur lopen (15 kilometer) slaan we ons kamp op.

Dag 3 : Vandaag stijgen we in de ochtend tot we de pas (3500 meter) bereiken. We bevinden ons nu op de 'traverse' hoogte, en lopen achter Pico Humboldt langs. Een prachtig paramo landschap en, als het weer het toelaat een prachtig uitzicht op de toppen en de Bum Bum vallei. We kamperen op 3600 meter. Vandaag hebben we 6-8 uur gelopen.

Dag 4 : Na het 'duivelszadel' gaan we stijl naar beneden de Aranguren vallei in. We lopen langs een rivier totdat we het Santo Christo meer bereiken, het grootste meer van de staat Merida. Na 7-9 uur lopen slaan we ons kamp op.

Dag 5 : In de morgen forrelvissen of relaxen voordat we in de richting van een ander klein bergdorpje, Gavidia, lopen. Wederom een prachtig paramo landschap. Na 4 uur lopen worden we opgepikt en rijden we terug naar Merida (anderhalf uur rijden).

INCLUSIEF:

• Transport
  • Alle maaltijden
  • Benodigde materialen (tent, slaapzak e.d.)
  • Gekwalificeerde gids
  • Motorola radio assistentie
Op deze trektocht bevinden we ons de gehele tijd onder 4200 meter, in een ruig, afwisselend landschap. Dit is de ideale trek voor mensen die bang zijn voor extreme hoogtes, maar wel graag een intensieve trektocht willen maken.